Wednesday, April 14, 2010

Hari Ke ?? Berape Eh ? Di Esso.



Assalamualaikum,Salam Sejahtera,

Aku dh tk ingat hari keberapa kejadian ni berlaku mase aku keje kat esso tu.hehe.biase la dh tue kot.erk ! mase tu,aku baru nk pg cuci tandas dalam pkul 6.00 am mcm tu la.aku pon tuang chemical dia,lepas dh tuang tu abg yg jage cashier tu,die pg toilet.so aku dgn kepakaran yg ada tp tk seberapa ni,boleh tolong2 jagekan kejap.hehe ! datanglah seorg mat saleh yg agak membabi buta.grr ! cite die mcm ni,aku tgh uruskan chemical tu kejap sementara tkde pelanggan ni.jap lagi aku dgr bnnyi "ding ding ding" dari monitor cashier tu.tu tndanya ada org angkat nozel.aku pon pg la tgk.aku stopkn chemical tu kjap.tgk2 ada mat saleh tu tgh angkat nozel.aku pon pg la tgk.ape bnde pagi2 buat kacau plak mat saleh ni,klu nk fulltank masuk dlm ckp la dlu.ini tibe2 angkat nozel.dh la tu,tk kasi ape2 sign dari luar pon nk isi fulltank.aku pon klua la pg kat mat saleh gile ni."yes sir,?" die tgk aku.dlm hati ape hal kiwak ni,bisu ke.aku ckp lagi "fulltank sir ?".die jawab,"no ! i want cash !".ape pulak yg tibe2 cash ? aku tnye fulltank ke die jawab cash ?.aku layan lagi."if cash pay first sir,how much RM fuel u want sir ?".(dgn BI yg agak bersepah,hehe).tibe2 die marah aku,ckp "u stupid,every week i come here,thre's no problem and only you the new here,stupid people".ape hal mat saleh ni,pg2 dh gile.ape tkde budi bahasa ke org luar negara ni.wht is the problem actually ? huh ?.die masuk,die bayar RM50.time tu abg tu plak dh klua dari toilet.mat saleh tu bebel2 ape tah.abg tu ckp "sorry sir,we have new staff here".bebel je lagi mat saleh tu.die letak RM50,abg tu ckp,"sir fulltank sir ?."mat saleh bangang tu ckp,"no ! only RM50,this is for the 1st and last time i come here". . . . eh,tk kesah la ko tknk datang lagi berabad pon tkpe.ko sendiri ckp,every week ko datang kn ? bukan tiap2 hari pon ko datang.tp ko punye marah,mcm ko tu tiap2 saat datang dan aku buat salah pulak time tu.stupid moron u ! tepat 7.05 am,aku punch card dan blah.

Adegan kedua,yang ni aku suka.hehe ! satu hari tu,aku keje pagi.masuk pkul 7.00 am balik pkul 3.00 pm.tgh aku relax2 tunggu customer,ade la seorang hamba allah ni datang.die pon bayar dkt kaunter RM50.die nk isi minyak RM50.lepas die bayar,die nk pg beli barang dkt on the run tu.nk cepat agaknye.die pon pggil aku."adik boleh tolong isikan tak ?".aku pon ckp,"ye bang boleh".dgn bismillah aku bukak penutup tangki kete die.aku stuck kejap,minyak mane aku nk isi ni.ade 2,satu minyak Ron95 (5000) satu lagi minyak Ron97 (F-1).aku pon tnye,"encik,encik !" aku pggil die beberapa kali sblum sempat die pg kat on the run tu."minyak yg mane satu ye ?".encik tu pon ckp,"minyak F-Satu lah dik".aku dgn sendirinya ketawa dlm hati.bgs org ni,BM msti A++.heheh ! mcm ni lah org melayu (malaysia).hheheh ! 1st time aku dgr org ckp F-Satu dlm byk2 hari aku kerja tu.biase org ckp F-One.mmg teruja gila la dgn org tu ckp F-Satu.bangga je.hehe !


sekian terima kasih.