Thursday, April 8, 2010

Hari Ketiga Di Esso



Assalamualaikum,Salam Sejahtera,

07/04/2010 hari rabu.aku masuk mlm hari tu,pkul 11 mlm - 7 pagi ! hahaha.mmg suke jd burung hantu.keje malam je.adoii.pening dh pale otak aku ni,berat je.bawak moto time balik keje pon dh tintong.mcm biase lah,masuk2 keje.aku pg chck2 sampah.kutip2 sampah,sapu2 sampah.smue yg berkenaan dgn sampah lah.haha ! lepas tu aku pg simpan pemadam api kat stor.lepas tu aku simbah air dkt cermin yg berkabus tu.lepas tu aku relax jap,layan2 pelanggan.pkul 11.45 mlm dh stndby nk kunci pintu,tapi ! time tu lah ramai gile org,nk pg toilet la,nk beli barang la,nk cucuk duit la,nk isi minyak la.pehh,abg tu dh jd gile.haha ! die ckp aiseh,lambat plak org nk,aku nk ttup kedai ni.dlm pkul 12 mlm,smuenye pon sttle.dh kunci pintu.jd,bnde pertame nk buat mlm tu,msti la kne susun stock air.hahaah ! topup yg mane dh kurang,ade susunan baru,so kne la ubah kedudukan die.nk menarik pelanggan la katekn.sambil buat,sambil tgk pelanggan,layan2 pelanggan.dalam pkul 3 pagi,kiteorg pon stop.kiteorg pg mop kedai jap.hehe ! aku dduk je la tgk abg tu mop.dh tu mlm tu abg tu aja,mcm mane nk jd cashier.die ckp kne belajar,nk buat backup,mane tau abg tu tgh berak kecirit ke mlm tu.ahahah ! aku pon blaja la bnde2 basic,so klu stakat org nk beli brg tu,nk isi minyak,nk bli barang dan isi minyak aku boleh la buat,klu tkbleh,aku jerit je abg tu.ahahah ! nnti die datang dgn huru-haranya.nnti die akan ckp,"dik relax dik,cool cool".tp best jgk jd cashier ni klu dh mahir.main tkan2 tet tet tet je.haha ! lepas dh aja tu smue,die bosan.die pg ajak aku tgk bola kat restorant sebelah tu.awakaka ! siot btl abg ni.sempat mngular.walaupun aku tk ske tgk bola (tk bermakne tk suke main bola),aku pon tgk jgk la.manchester united vs bayern munich.bukan ape,aku mls tgk bola ni sbb nk tunggu gol tu lambat siot,bole tertido aku dibuatnye.sambil2 tgk bola tu,aku tgk2 jgk la stesen kat sbelah tu.mane tau ade org nk isi minyak ke,nk beli barang ke,pencopet ke.haha ! lepas pg mngular tu,kiteorg sambung la keje,tgk bola kejap je.hehe.abg tu die pg tido jap dlm kedai.pelanggan tkde die relax la.ahahha.aku tktau ape nk buat,aku susun2 la lagi stock air tu.lepas tu aku basuh toilet.abg tu dh bgn.die kemas2 sket.turun kn kerusi cafe.lap2 meja cafe.lepas cuci toilet,aku pg kluakan balik smue pemadam api yg berat siot tu.hehe.lepas tu aku pg lap pam.lepas lap pam aku lap tong sampah (gile ke lap tong sampah,tp mmg kne lap pon),haha ! lepas tu aku buat yg berkaitan dgn sampah,sapu2 sket,kutip2 sket.haha ! dh siap smue,aku relax la.aku bukak kedai yg dimangga semalaman tu.dh tu relax tnggu shift abis.hehe.mase nk balik tu,aku kene amek meter reading dkt setiap pam.reading minyak tnggal bape kot.hehe.tk pon bape sale hari ni.aku lupe nk tnye meter ape tu,reti amek je.haha ! lepas tu,aku jirus2 cermin yg berkabus tu lagi.dan ! tamat la shift ku ! heee.izzul pon datang.aku panaskn enjin motor,dh tu pusing2 stesen jap jd org gile,bru balik.haha ! abg tu ckp awalnye balik,buat ape balik tido ke,mane boleh tido.aku ckp,tkpe la bang.nk rehat kn bdn la.hehe.


sekian terima kasih.