Wednesday, April 7, 2010

Melaka Bersama Parents



Assalamualaikum,Salam Sejahtera,

04/04/2010 hari ahad yg lalu,aku bersama ibu dan ayahku pergi makan angin kat melake nih.heheh ! hari sabtu tu,aku balik kampung (ayer hitam,johor) sbb ade kenduri kahwin (bile la kenduri kahwin aku plak eh,haha).jd mlm tu aku tido kat kampung.lagi pon esknye nk pg melake.jd ayer hitam - melake tkde la jauh sgt.hehe.dkt je ! pg tu,lepas sarapan kat kampung ape smue,siap-siap.dh tu kiteorg pon bertolak nk pg melake.dlm perjalanan tu,mak aku boleh pulak nk mkn durian.haha ! ayah aku pon exit dkt pagoh.lepas exit tu jln sket,nmpak org jual durian (baru jatuh pnye durian,haha).ayah aku pon bnti.jd,kiteorg pon mkn la durian kat situ.beli 2 biji je.hehe.



dh mkn durian yg agak manis tu kiteorg pon troskn pjlanan ke malake.sepanjang perjalanan tu,keadaan trafik dilaporkan bergerak perlahan dari arah selatan menuju ke arah utara namum keadaan masih terkawal dan lancar,tiada kemalangan dilaporkan.haha ! mcm penyampai trafik pulak.cuaca pulak hujan kat sesetengah tempat tu.bile dh smpai kat melaka,kiteorg tros pg dkt pantai eye on malaysia.hehe.amek angin laut,best je.tgk-tgk org memancing.hehe.dh tu kiteorg tros kn perjalanan ke Mahkota Parade.aku cari seluar dkt dlm Mahkota Parade tu (bukan slua dalam,haha).lepas dh dpt sluar,aku pon ajak ayah minum cendol dkt jam besar tu (gmbar ada ni entry sebelum ini).ahha ! pusing punye pusing akhirnye sampai.tp dpt parking yg agak jauh ! huh.haha tkpe lah,jnji dpt minum cendol tu.sedap jgk.ramai gila org plak tu.lepas minum cendol,kiteorg pg dkt masjid selat melaka.nk menunaikan solat zohor.hehe.mase nk klua dari masjid tu,ade org jual jus manggo,oren,jambu batu dari mekah.import katenye.ayah aku ckp,die mmg slalu beli kat mekah sane.so,die pon beli la satu botol jus manggo tu.nk kasi aku rase.rase die memang SUPERB ! sedap gile.tk mcm jus manggo yg slalu ada dipasaran.rase die lain gila.100% original maggo punya.tkde campur-campur.hehe ! biase org nk beli jus,kene bancuh dgn air dulu.ni tk pyh,amek cawan tros tuang,tros minum.lepas tu,kiteorg nk beli bukit beruang,nk pg minum air buah yg aku ckp murah and besa tu (BIG BORE SECTION).ehehe ! jap lagi ttup da ! hampeh.die bukak mlm je.haiseh.potong selere btl la.dh la sedap air buah die.murah plak tu.cawan pon besa.mmg puas hati.bile dh ttup,kiteorg pon pg jusco,mkn KFC.hahha ! dh tu masuk jusco kejap.cari baju.dh dpt baju.kiteorg pon balik dan terus balik ke JB semula ! heee


sekian terima kasih.